Kennisbank

Hoe kun je kortingscodes inzetten voor je webwinkel?

Als webwinkelier is het bijna vanzelfsprekend dat je af en toe werkt met kortingscodes. Het is een mooie manier om klanten over te halen om een bestelling te plaatsen. Mensen houden nu eenmaal van korting en voordeeltjes, dus zo kun je op een gemakkelijke manier mensen stimuleren om te bestellen bij jouw webwinkel. In dit artikel lees je over hoe je kortingscodes kunt inzetten voor je webwinkel.

Wanneer zet je een kortingscode in?

Er zijn tal van redenen die je kunt bedenken om een kortingscode in te zetten, maar er zijn een aantal veel voorkomende die goed werken. Hieronder vind je een aantal voorbeelden op een rijtje:

  • Met jouw verjaardag. Je bent jarig dus er valt iets te vieren! Je kunt voor deze dag bijvoorbeeld een 24-uurs kortingscode aanmaken.
  • Met feestdagen. Vaak geven webwinkeliers extra korting met bijvoorbeeld Kerstmis. Het is dan namelijk rustiger omdat de drukte voorafgaand aan de feestdagen voorbij is en je bent natuurlijk een paar dagen dicht met de Kerstdagen. Meestal loopt deze kortingscode gedurende de feestdagen zelf.
  • Extra sale. Heb je een uitverkoop en wil je nu echt van die spullen af? Probeer eens een extra kortingscode in te zetten die alleen geldig is op sale artikelen. Hoelang je deze geldig wilt laten, kun je zelf kiezen.
  • Tijdens je vakantie. Ga je in de zomer op vakantie? Of neem je tijdens de schoolvakanties vrij? Om te voorkomen dat je geen bestellingen krijgt, kun je een kortingscode aanbieden. Wanneer klanten dan toch de moeite nemen om te bestellen tijdens jouw vakantie, krijgen ze een korting of een extraatje.

Wat voor kortingscode zet je in?

Er zijn verschillende kortingscodes die je kunt inzetten voor je webwinkel. Zo kun je kiezen voor een aantal procent korting, een bedrag korting of bijvoorbeeld gratis verzendkosten. De laatste twee worden vooral gebruikt bij een bestelling vanaf een bepaald bedrag. Een aantal procent korting is de meest voorkomende kortingscode. Hoeveel procent je kiest, hangt compleet van jou af. Let wel op dat je niet te hoog of niet te laag zit, het moet natuurlijk wel wat opleveren. De meeste kortingscodes liggen tussen de 10% en de 25%. Afhankelijk van het product, de prijs en de geldigheid.

Ik adviseer je om gewoon eens verschillende kortingscodes met verschillende doeleinden uit te proberen. Zo kun jij snel zien wat voor jouw doelgroep en webwinkel wel werkt en wat niet. Daar kun je dan de volgende keer weer op in spelen.

Ondanks dat kortingscodes in je webwinkel goed werken zijn er ook redenen om hier niet aan mee te doen. Lees bijvoorbeeld dit artikel over waarom korting geven niet altijd slim is.

Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
Filter by Categorie├źn
Achter de schermen
Business
Conversie
Gebruiksvriendelijkheid
Productfoto's
Webteksten
Geen categorie
Google Analytics
Logistiek
Marketing
Affiliate Marketing
Bloggen
Content Marketing
E-mail Marketing
Offline Promotie
Persberichten
Social Media
Mindset
Reviews & Interviews
SEO
Linkbuilding
Webwinkel
Webwinkel Dagboek
Webwinkel starten
Filter by Tags
external
grouped
simple
subscription
variable
Variable Subscription
Hulp nodig met je webwinkel - boek een strategiesessie