Dit zijn de grootste voordelen van een webwinkelkeurmerk
arrow_drop_up arrow_drop_down
18 juni 2019 

Dit zijn de grootste voordelen van een webwinkelkeurmerk

1. Jij bent te vertrouwen, maar weet de klant dat ook?

Als webwinkelier weet jij dat je gaat leveren. Je draagt zorg dat de bestelling goed ingepakt is en op tijd bij de klant aankomt. Het probleem? De klant weet dit niet. Voor hem is het een gok om een bestelling te plaatsen bij jou. Een webwinkelkeurmerk met reviewsysteem zorgt ervoor dat de klant makkelijker op de bestelknop drukt. Hij heeft immers de ervaringen van anderen gelezen en gezien dat jij afspraken nakomt en klachten netjes oplost. Een apart reviewsysteem is dus vaak niet nodig!

2. Genereer meer omzet

Meer vertrouwen betekent meer klanten. Uit onderzoek blijkt dat een webwinkelkeurmerk jouw conversie, afhankelijk van branche, integratie van het keurmerk, plaatsing van de tools en de huidige conversie van de webwinkel, verhoogt tot wel 15%. Dit betekent een omzetstijging van maar liefst 18%. Dat willen we allemaal wel, toch?

3. Voorkom problemen en boetes

Een van de grootste voordelen van een webwinkelkeurmerk: je weet zeker dat jouw webshop de zaakjes juridisch op orde heeft. Voor jij je mag aansluiten, wordt er namelijk een grondige check uitgevoerd. Daardoor komen eventuele fouten aan het licht en voorkom je boetes. Ook beantwoordt het team van experts al jouw juridische vragen en helpen sommige keurmerken je met geschillen. Hierdoor sta jij als webwinkelier steviger in je schoenen en heb je dus altijd iemand die je kan helpen.

4. Profiteer van extra (gratis) diensten

Met de meest bekende webwinkelkeurmerken verzamel je dus reviews en verdien je het keurmerk. Daar houdt het echter niet bij op. Een goed keurmerk informeert onder andere haar leden op de laatste relevante e-commerce nieuws.

Het opzetten en beheren van een webshop vergt al enorm veel tijd en energie. Het is daarom vaak lastig om alles correct te regelen en op een rijtje te hebben. Met alle regels waar webwinkeliers zich aan moeten houden, kunnen we niets anders dan je daar gelijk voor te geven. Dan kun je als webwinkelier bijvoorbeeld goed gebruikmaken van onder andere gratis juridische documenten voor je webshop, een privacy policy generator voor een AVG-correcte privacy statement, een telefoondienst of Google integraties zoals rich snippets en Google Seller Rating. Net dat beetje extra om je webshop klaar te stomen, juridisch in orde te maken en een goede boost te geven.

Kost dat?

De voordelen van een webwinkelkeurmerk zijn groot. Maar zeker als startende ondernemer wil je zo min mogelijk geld uitgeven. In Nederland zijn verschillende webwinkelkeurmerken actief, die allemaal andere prijzen hanteren. Aan jou om te overwegen welk keurmerk het beste bij jou past. Vergelijk de diensten die je belangrijk vindt en weeg deze tegen elkaar af. Zo heeft namelijk elk webwinkelkeurmerk haar eigen voordelen en biedt ieder keurmerk weer een ander totaalpakket aan.

WebwinkelKeur heeft hierbij de meest toegankelijke prijs. Vanaf €8,95 per maand verzamel je reviews, verdien je het keurmerk en maak je gebruik van de extra diensten. Door je aan te sluiten boost jij het consumentenvertrouwen, komt er meer geld in het laatje en weet je zeker dat jouw webwinkel aan alle regels voldoet. Wel zo prettig.

Dit gastblog is geschreven door Sibel Soykan van WebwinkelKeur.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen