Hartjes en likes
Nieuws & achtergrond
Astrid van der Made
Nieuws & achtergrond
1 min

Hartjes en likes

1 min

Afgelopen weekend moest ik er aan geloven.

Het was tijd om de kinderkamers uit te mesten.

Bij mijn jongste dochter was dat snel geregeld. Ik hield een speelgoedje omhoog en zij zei direct ‘houden’ of ‘mag weg’. Daarna hoefde ik alleen nog te bepalen of het dan in de prullenbak kon of dat we er nog een ander kindje blij mee kunnen maken.

Kind kan de was doen.

Toen we klaar waren was haar kamer zo opgeruimd dat ze met gemak haar hele Playmobilcollectie kwijt kon. En ze heeft nu al haar favoriete speelgoed bij elkaar.

Zonder rommel. Zonder afleiding.

Mijn oudste had er meer moeite mee. Dat is nogal een verzamelaar.

De kamer van boven tot onder volgestouwd met speelgoed, hout en gereedschap om mee te klussen, tekeningen, oude schoolwerkjes en zelfs kranten, voor het geval ze binnenkort nog wil papier-machéen.

Ook heel veel keukenspullen vond ik terug trouwens. Ik vroeg me al af waar die gebleven waren.

Ze heeft het niet van een vreemde, haar beide opa’s zijn ook zo’n verzamelaars. Dan is het lastig om dingen op te ruimen. Want wie weet heb je ze nog eens nodig. Maar het geeft ook veel onrust. Je bent continu aan het zoeken naar dat ene ding.

En door al dat gezoek is er minder tijd voor datgene dat écht leuk is.

Ook onder webwinkeliers zijn er veel verzamelaars. Verzamelaars van hartjes en likes om precies te zijn.

Die zorgen gelukkig niet voor een overvolle kamer.

Maar ze zorgen ook niet voor klanten, toch?

En dat lijkt me wel het doel als je een webwinkel runt.

Veel webwinkeliers besteden uren op social media, in de hoop dat ze er klanten uit halen.

Maar in plaats van hartjes en likes verzamelen, kun je ook aan marketing doen die meer klanten oplevert. In minder tijd. Zodat ook jij tijd overhoudt voor dat wat écht leuk is.

Bestellingen inpakken bijvoorbeeld.

Sinds afgelopen vrijdag schrijf ik elke dag een webwinkeltip die geld oplevert. En vooruit, ik deel af en toe ook wat inspiratie en motivatie, omdat ondernemen meer is dan alleen geld verdienen.

Ook jij kunt deze dagelijkse webwinkeltips ontvangen. Gedurende 90 dagen. Want ik denk dat je daarna zoveel inspiratie hebt dat je je omzet flink hebt kunnen verhogen.

Ontvang jij ze nog niet? Meld je dan hier even aan.

De speciale early-birdprijs tot 1 mei is helaas voorbij, maar je kunt nog altijd voor een superlage investering jouw webwinkel enorm laten groeien. Binnenkort verhoog ik de prijs weer, dus kies het juiste moment om in te stappen.

Categorieën