Interview: Marloes van Paper Time

Marloes van Paper TimeMarloes is het gezicht achter Paper Time. Een prachtige webshop met stationery die je leven leuker en makkelijker maakt. Dankzij een slim niet-datumgebonden planningssysteem met vaste en inklikbare pagina’s is Paper Time dé perfecte combi van een agenda, notitieboek, social media planner en to-do blok. Daarnaast is de planner een supermooie musthave waar je absoluut mee gezien mag worden. Zelf gebruik ik hem ook en ik kan volledig beamen wat Marloes beweert: hiermee wordt plannen weer leuk! Tijd om Marloes het hemd van het lijf te vragen over haar webshop.

Wanneer en hoe ontstond het idee voor je webwinkel?

Ik ben grafisch ontwerper en wilde graag een eigen stationary-merk op de markt brengen, gericht op werkende vrouwen. Om structuur te brengen en van hun werk een feestje te maken.

Sinds wanneer is je webwinkel online?

De webwinkel is online gegaan in september 2017.

Hoe onderscheid jij je van je concurrenten?

Ik onderscheid me door heel duidelijk te kiezen voor een bepaalde kleur en sfeer en daar mij op te richten. In mijn geval roze. Ik wil vooral met beeld communiceren, dus heb geïnvesteerd in mooie productfoto’s en sfeerbeelden.

Hoeveel tijd besteed je aan je webwinkel en wat komt er allemaal kijken bij het runnen van je webwinkel?

Er komt echt erg veel bij kijken. Ik werk meer dan fulltime, maar dat komt omdat ik naast de webshop Paper-time.nl ook grafisch ontwerper ben en met een partner de webshop leerkrachtorganizer.nl heb. Dit loopt nogal door elkaar, als ik foto’s ga maken ben ik ook bezig voor de webshop en als ik iets moet uitzoeken zoals AVG dan is dat ook voor allebei de shops.

Beschrijf eens een dag uit jouw leven als webwinkelier?

Ik werk op kantoor dus mijn dag begint met op te starten en altijd neem ik eerst mijn planning door met behulp van de werkplanner.

Interview Paper Time

Wat vind je het leukst en het minst leuk aan het runnen van je webwinkel?

Ik vind het wel eens lastig dat er soms ineens niets gebeurt en dat je niet weet of dat weer aantrekt, terwijl je er heel hard voor werkt. Het leukste vind ik het inpakken van de bestellingen en het bijhouden van mijn  Instagram account.

Welke uitdagingen kom je tegen tijdens het runnen van een webwinkel?

Klantenservice vind ik wel moeilijk. Waar leg je grenzen, je wil dat iedereen blij is.

Welke webwinkelsoftware gebruik je en waarom heb je juist voor deze software gekozen?

Ik ben CCVshop gaan gebruiken omdat ik als ontwerper hier makkelijk in kan werken en het basisbedrag niet hoog is.

Op welke manier trek je bezoekers naar je webwinkel?

Ik maak veel gebruik van Instagram en ben druk bezig mijn vindbaarheid te verbeteren. Verder zijn mijn producten deels ook verkrijgbaar via het Centraal Boekhuis (dus te bestellen bij de boekhandel, Bol.com, Bruna.nl, enz en ook in België).

Interview Paper Time

Als je opnieuw zou beginnen, wat zou je dan anders aanpakken?

Ik denk dat ik het wel op dezelfde manier zou doen.

Hoe combineer je je webwinkel met je andere bezigheden?

Ik mix het werk met mijn andere werkzaamheden.

Wat zijn je ambities en je plannen voor de komende tijd?

Mijn ambities zijn meer in winkels verkrijgbaar te zijn en ben veel bezig met bijleren.

Wat is de belangrijkste tip die jij gekregen hebt en waarom was deze zo belangrijk?

De belangrijkste tip was: hulp vragen! Niet alles zelf willen doen. Ik merk dat ik meer vertrouwen krijg door dat de hulp bevestigd dat ik op de goede weg zit.

Interview Paper Time

Bezoek de website van Paper-time.nl

Heb jij ook een webwinkel en vind je het leuk om door ons geïnterviewd te worden? Stuur dan een korte omschrijving van je webwinkel + de link naar hallo@succesmetjewebshop.nl.

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief