Hoe werkt tijdvaklevering voor je webwinkel?
Tijdvaklevering is iets dat steeds populairder wordt onder consumenten. Steeds meer webwinkels bieden het aan, ook de kleinere webwinkels. Tijdvaklevering betekent dat een online shopper zelf kan bepalen tussen welke tijden – in welk tijdvak – zijn pakket bezorgd wordt. Handig, want zo hoef je niet meer de hele dag thuis te blijven als je een pakketje verwacht.
Voorbeeld tijdvak levering
Stel je de volgende situatie eens voor: je nichtje is bijna jarig en daarvoor heb je online een cadeautje besteld. Op de dag dat het cadeautje bezorgd wordt moet je werken. Je vindt het vervelend om het pakje bij de buren te laten bezorgen. Je wil hen hier niet mee belasten. Dus kies je er tijdens het bestellen voor dat je pakketje tussen 18.00 en 20.00 uur bezorgd wordt. Ideaal! Zo weet jij zeker dat je niet met lege handen op het feest verschijnt. Bovendien staat de bezorger niet voor een dichte deur en hoef je er je buren niet mee lastig te vallen.
Tijdvaklevering voor kleine webwinkel
Tijdvaklevering is tegenwoordig niet meer uitsluitend voor webwinkelgiganten. Ook als je een kleine of startende webwinkel hebt kun je tijdvaklevering aanbieden aan je klanten. Bijvoorbeeld door te verzenden via een fulfilmentbedrijf. Dat kan al vanaf ongeveer vijf bestellingen per week. Ook kun je rechtstreeks een contract met PostNL afsluiten. Ook via hen kunnen consumenten in je webshop aangeven in welk tijdvak ze hun bestelling geleverd willen hebben.
Naast tijdvaklevering is ook het bieden van een late cut-off tijd een slimme manier om consumenten over de streep te trekken.