Kennisbank

Verzendpartijen, welke kies je?

Als webwinkelier is het natuurlijk vanzelfsprekend dat jouw pakketjes goed verzonden worden, daar draait het uiteindelijk om! Nou kun je elke dag zelf naar het postkantoor gaan en met het hoogste tarief verzenden. Je kunt er echter ook voor kiezen om samen te werken met een verzendpartij. Vaak een stuk goedkoper en gemakkelijker! In dit artikel lees je welke verschillende verzendpartijen er zijn.

PostNL

Je kunt kiezen voor een samenwerking met PostNL. Je kunt dan je pakketzegel direct printen en online betalen. Vervolgens kun je ervoor kiezen om je pakketten te laten ophalen, of om ze zelf af te geven bij het postkantoor. Wanneer je meer dan 2 pakketten per week verzendt, kun je een zakelijke samenwerking aan gaan. De prijs per pakket hangt dan af van het aantal pakketten wat er per week wordt verzonden, hiervoor moet je een offerte aanvragen.

DHL

Ook met DHL kun je gemakkelijk een koppeling maken met je webwinkel software, maar dit kan wel alleen als je gebruik maakt van Magento. DHL biedt de mogelijkheid om zelf een aflevertijd te kiezen en werkt ook met Track & Trace. Ook bij DHL kun je een offerte aanvragen met het aantal pakketten dat jij verstuurd.

DPD

Wanneer je kiest voor een samenwerking met DPD, moet je ook eerst online een offerte aanvragen wanneer je meer wilt weten over de tarieven. DPD levert de volgende werkdag, je hebt standaard een aansprakelijkheidsvergoeding tot € 520,00 en je krijgt een online ontvangstbewijs van de ontvanger. Verder zijn er ook bij DPD diverse zakelijke upgrade mogelijkheden.

UPS

UPS is een erg betrouwbare verzendpartij, maar echter ook een van de duurdere. Wanneer op de een of andere manier een standaard verzendpartij niet bij jouw webwinkel past, kun je kijken naar de mogelijkheden van UPS. Ook hiervoor kun je contact met ze opnemen voor de diverse tarieven.

MyParcel en SendCloud

Voor kleine webwinkels is het soms lastig om een interessant contract af te sluiten met een vervoerder als PostNL of DHL. Zeker als je nog niet zo heel veel pakketjes verstuurt. Daarom kun je je aansluiten bij bedrijven als MyParcel en SendCloud. Zij hebben – dankzij alle aangesloten webwinkels – scherpe prijsafspraken met vervoersbedrijven en die korting berekenen ze aan jou door. Je kunt je pakketten gewoon via PostNL of DHL verzenden. Het enige verschil is dat je via SendCloud of MyParcel je etiketten print. Fijn is dat je deze software in veel gevallen aan je eigen webwinkelsoftware kunt koppelen, zodat er bij een bestelling direct een verzendetiket wordt aangemaakt. Je hoeft hem dan alleen maar uit te printen! Elke maand ontvang je van hen een factuur voor alle verzendkosten. De tarieven voor je pakketten hangen ook bij MyParcel en SendCloud af van het aantal zendingen per maand maar zijn voordeliger dan dat je gewoon rechtstreeks je pakket aan PostNL aanbiedt.

Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
Filter by Categorieën
Achter de schermen
Business
Conversie
Gebruiksvriendelijkheid
Productfoto's
Webteksten
Geen categorie
Google Analytics
Logistiek
Marketing
Affiliate Marketing
Bloggen
Content Marketing
E-mail Marketing
Offline Promotie
Persberichten
Social Media
Mindset
Reviews & Interviews
SEO
Linkbuilding
Webwinkel
Webwinkel starten
Filter by Tags
external
grouped
simple
subscription
variable
Variable Subscription
Hulp nodig met je webwinkel - boek een strategiesessie