Page content

Hoe maak je een goede orderbevestiging?

Wanneer een klant een bestelling doet in jouw webwinkel moet je de order bevestigen en leveren. Je dient daarvoor een orderbevestiging te sturen. Iedere webwinkelier is verplicht om dit te doen. De klant ontvangt op die manier namelijk de details van de bestelling en levering. Een orderbevestiging is dan ook een vast onderdeel van een online bestelling.

Extra informatie

De gemiddelde klant wil graag van informatie worden voorzien. Niet alleen tijdens het kopen van een product in de webwinkel, maar ook daarna. Hij of zij wil bijvoorbeeld graag weten wanneer de bestelling geleverd kan worden. Daarnaast is het een handig overzicht met onder andere de prijs van het geleverde product te tonen. Ook de verzendkosten moet je in de orderbevestiging plaatsen.  De meeste klanten vinden het fijn dat in de orderbevestiging staat dat de bestelling goed is aangekomen en dat het verwerkt zal worden. Het geeft net dat beetje extra zekerheid waar de klant behoefte aan heeft.

Wat moet er in een orderbevestiging staan?

Tegenwoordig worden de meeste orderbevestigingen per e-mail verstuurd. Het is echter ook mogelijk om ze schriftelijk naar de klant te sturen. Bij beide varianten is de volgende informatie verplicht:

  • De gegevens van jouw webwinkel
  • Het product, de dienst of het abonnement dat je gaat leveren
  • De prijs van het product/dienst/abonnement
  • De verzendkosten
  • Eventuele extra kosten
  • De betaalmethode die de klant gekozen heeft
  • Verzendinformatie
  • De datum wanneer de bestelling geleverd wordt
  • De contactinformatie van jouw webwinkel
  • De regels rondom garantie en klachtenafhandeling
  • De bedenktijd
  • Track en trace (indien beschikbaar)
  • De vraag om een review te plaatsen
  • Een dankwoord aan de klant

    Comment Section

    0 reacties op “Hoe maak je een goede orderbevestiging?

    Plaats een reactie


    *