Zo creëer je een gunfactor met jouw verhaal - Succes met je Webshop
arrow_drop_up arrow_drop_down
21 september 2016 

Zo creëer je een gunfactor met jouw verhaal

Om meer te verdienen moet je meer producten verkopen. Simpel. Maar hoe doe je dat, in deze tijd waarin veel consumenten ‘blind’ zijn voor reclame en promoties?

Nou.. door het vertellen van jouw unieke verhaal bijvoorbeeld.

Niet voor niets is de Over Ons pagina een van de best bekeken pagina’s in een webwinkel. Zeker bij de kleinere, nog niet zo bekende winkels.

Consumenten willen weten met wie ze te maken hebben, naar wie ze hun zuurverdiende geld overmaken. Een goede Over Ons tekst behoort dus tot de basis van je webwinkel. Ik leg je graag uit hoe je deze tekst kunt gebruiken om jouw verhaal te vertellen en daarmee betrokkenheid te creëren.

Vertel het verhaal achter je webwinkel

Het is niet gemakkelijk om onderscheidend te zijn ten opzichte van al die andere webwinkeliers. Toch is er één ding waarin jij echt uniek bent: het verhaal achter je webwinkel. Hiermee kun je opvallen en je onderscheiden van je concurrenten. Door het vertellen van je verhaal geef je je webwinkel een gezicht. Je maakt het persoonlijk en het kan ervoor zorgen dat consumenten jou de koop gunnen. En dat is precies wat webwinkel giganten zoals Bol, Zalando en Wehkamp nooit kunnen bereiken en waar jij dus een groot voordeel hebt.

Iedere webwinkel heeft een verhaal. Vertel dit aan je bezoekers om zo een gunfactor te creëren.

In deze tijd, waarin consumenten steeds ongevoeliger worden voor allerlei marketing ‘trucjes’ en authenticiteit en originaliteit steeds belangrijker vinden, is het vertellen van het verhaal achter je webwinkel dé manier om je webwinkel op de kaart te zetten en consumenten aan je bedrijf te binden. Vertel bijvoorbeeld over de oprichting van de webwinkel, over het ontstaan van de producten of benadruk de authenticiteit, echtheid, puurheid of duurzaamheid van het assortiment.

Tip: kijk niet teveel naar hoe anderen het doen, maar geef je eigen draai aan de Over Ons tekst. Gebruik je creativiteit en vertel je eigen verhaal.

Presenteer jezelf op de Over Ons pagina van je webwinkel

De Over Ons pagina is de perfecte plek om jezelf en je bedrijf te presenteren. Vertel wie je bent en wat je passie is. Waar sta je voor, wat vind je belangrijk en wat wil je uitdragen? Wees niet bang om je naam te noemen en kort iets te vertellen over je favoriete bezigheden. Zeker als deze aansluiten op het assortiment of het verhaal achter de webwinkel. Door iets van jezelf te laten zien op de Over Ons pagina vergroot je het vertrouwen in je webwinkel en het maakt je bedrijf toegankelijker. De drempel om contact op te nemen is lager. Daarnaast kan het twijfelaars over de streep trekken.

Ondersteun je verhaal met foto’s en sfeerbeelden

Plaats een goede foto van jezelf en eventueel de medewerkers op de Over Ons pagina. Dit maakt de webwinkel meteen een stuk persoonlijker. Gebruik hiervoor een professionele foto met een rustige achtergrond, geen vakantiefoto of een foto met eraf geknipte vrienden. Geef het geheel een professionele uitstraling. Daarnaast kun je het verhaal ondersteunen met mooie sfeerbeelden van het assortiment van de webwinkel.

Belangrijke info

Bepaalde informatie mag niet ontbreken op de Over Ons pagina. Meld hier bijvoorbeeld waar de webwinkel gevestigd is en wat jou onderscheidt van anderen. Leg uit waarom de bezoeker juist bij jouw webshop moet kopen. Vertel daarnaast iets over het assortiment en de doelgroep. Als je bepaalde keurmerken of certificaten hebt, is deze pagina een ideale plek om deze te laten zien. Het doel van de Over Ons pagina is het vergroten van de betrouwbaarheid van je webwinkel. Geef dus alleen informatie die daar aan bijdraagt. Schrijf de tekst kort en bondig.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen