arrow_drop_up arrow_drop_down

Achter de schermen: Foxxybags

Fenny maakt unieke en 100% vegan tassen van kurk en verkoopt die online. Wij vragen haar hoe het is om een webwinkel te runnen!

Al een poosje maakte Fenny tassen van allerlei stoffen, maar ze was daar eigenlijk niet 100% gelukkig mee. Opeens zag ze op Facebook een dame langskomen uit Hawaii die prachtige tassen van kurk maakte. Dat wilde ze ook! Na een hele zoektocht vond Fenny kurkleer en kon ze beginnen met het maken van tassen. Sinds een klein jaar is Foxxybags online.

Vrijheid

Elke dag werkt Fenny aan de webshop. Zowel de technische kant doet ze, en daarnaast zet ze ook nieuwe producten en ideeën online. Fenny vertelt: “In de ochtend bepaal ik wat er die dag gemaakt moet worden. Heb ik bestellingen, dan gaan die voor. Heb ik geen bestellingen, dan probeer ik graag nieuwe ontwerpen van tassen uit. In de avond neem ik de tijd voor mijn boekhouding en werk ik nog wat aan de webshop. Dat doe ik meestal tot een uurtje of 8 en dan is het wel klaar. Ik heb veel vrijheid in het indelen van mijn dag. Mijn kids zijn volwassen en ik kan gemakkelijk schuiven in de indeling van de dag als ik bijvoorbeeld eens een dag geen zin heb 😉.”

Kurk

Fenny onderscheidt zichzelf van concurrenten door goede service te geven. “Als er bijvoorbeeld iets kapot gaat dan repareer ik dat gratis. Ook sta ik geregeld op thema markten en fairs om de mensen kennis te laten maken met de unieke tassen van kurk. Voor velen is dit nog vrij onbekend.”

“Door gebruik te maken van sociale media en het plaatsen van foto’s van nieuwe tassen trek ik bezoekers naar mijn webwinkel. Mondelinge reclame werkt ook heel goed. En na een dag op een fair of markt staan, dan gaan de bezoeken aan de website ook erg omhoog!”

Achter de schermen: Foxxybags

Tassen op maat

Fenny vindt het contact met klanten erg leuk. “Ik  maak tassen helemaal op maat voor een klant, precies zoals zij dat hebben wil. Dat is eigenlijk het allerleukste van allemaal om te doen! Het minst leuke is wel de administratie bij houden. En waar voor mij de grootste uitdaging ligt, is het goed vindbaar maken van de producten die ik aanbied. Het SEO gedeelte.”

Webwinkelsoftware

“Ik maak gebruik van WordPress met een mooi thema.” Daarvoor had ze een shop via JouwWeb. Dat was ook goed maar niet toereikend voor de ideeën van Fenny. “De mogelijkheden waren daar niet zo goed te maken als ik nu kan doen in WordPress.”

Achter de schermen: Foxxybags

Als je opnieuw zou beginnen, wat zou je dan anders aanpakken?

“Dan zou ik niet veel anders aanpakken. Ik zou wel meer hulp gaan vragen en meer mensen zoeken in dezelfde branche voor tips en tricks. Op dit moment genereer ik nog geen inkomsten uit mijn shop. Het doel is om binnen een jaar mezelf een salaris uit te kunnen betalen.”

Wat is de belangrijkste tip die jij gekregen hebt?

De belangrijkste tip voor Fenny was wel: “Blijf jezelf met wat je ook doet. In zowel je teksten van je website (zelf schrijven) en presenter je ook als jezelf. Laat zien dat je een mens bent. Een mens die ook fouten maakt, maar hoofdzakelijk de liefde voor de klanten heeft.” Daar hebben wij niks aan toe te voegen.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg, #1 e-commerce expert voor ambitieuze webwinkeliers en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Fenny
Door

Fenny

op 15 May 2020

Ooh wat een mooi geschreven interview! heel erg blij mee en mijn dank is groot!

Reactie plaatsen