Achter de schermen: Lifestyle Label
Interviews
Astrid van der Made
Interviews
3 min

Achter de schermen: Lifestyle Label

3 min

In februari 2016 heeft Annika de stoute schoenen aangetrokken en is ze naar de Kamer van Koophandel gegaan om haar bedrijf in te schrijven. Van februari tot augustus heeft ze super hard gewerkt zodat ze op 1 augustus haar webshop kon lanceren. Al vier jaar runt ze met veel plezier ‘Lifestyle Label’. Tijd om haar eens wat vragen te stellen over haar leven als webwinkelier.

Bezige bij

Annika is een bezige bij en zit niet graag stil. Is ze niet aan het werk voor haar werkgever als interieur adviseur/styliste dan is het wel voor haar webwinkel. “Geen één dag is het zelfde. Ik werk vier dagen als interieur adviseur en styliste voor een bedrijf en daarnaast doe ik dat ook voor mezelf. En dan heb ik uiteraard ook nog mijn eigen webshop. ‘s Avonds zit ik vaak nog even achter mijn laptop om wat te veranderen op mijn site, te mailen of de boekhouding te verwerken. De bestellingen pak ik in de avond in. Gemiddeld besteed ik in de week 10 uur aan mijn webwinkel. Maar dat is niet altijd zo de ene keer meer dan de andere keer, afhankelijk van hoe de week loopt.”

Interieur advies

“Ik heb altijd al een passie gehad voor interieuradvies, sieraden, tassen en woonaccessoires en ik wilde hier zo graag iets mee doen voor mezelf. Daarom heb ik mijn webshop afgelopen jaar uitgebreid met een aanbod aan interieur advies. Ik hoop aankomend jaar dat ik daar wat meer naamsbekendheid ook mee krijg zodat dat mijn hoofdtak kan worden.”

Achter de schermen: Lifestyle Label

Concurrentie & zichtbaarheid

Het onderscheiden van concurrenten blijft lastig vertelt Annika. Alle productfoto’s en sfeerfoto’s worden in eigen beheer gemaakt. Daarnaast heeft de klant de mogelijkheid om de bestelling op diverse manieren te laten verpakken. Elke klant krijgt ook een bedankkaartje bij de bestelling. “Wij verpakken de bestelling met veel liefde. Onze producten hebben kleinere prijzen. Klanten vinden het fijn om een keer te kunnen wisselen van sieraad of tas.”

“Het moeilijkste vind ik de zichtbaarheid. Ik probeer daar echt tijd in te stoppen zodat ik elke keer een stapje kan uitproberen van ‘90 dagen Webwinkel Succes’. Ik heb er zeker al vele tips uitgehaald en uitgevoerd! Klanten trekken we nu vooral via Instagram, Facebook, flyers in het dorp, evenementen(markten), Google shop en een eigen evenement welke ik de laatste 2 jaar organiseer. Sfeer in de Peel, 2 dagen verkoop in eigen huis. De hele garage is dan omgebouwd tot winkel. Erg leuk zo net voor de Sint en Kerst periode.”

Inkopen doen

Er komt meer kijken bij het runnen van een webwinkel dan de meeste mensen denken. “Het leukste om te doen vind ik het inkopen van nieuwe producten. Foto’s maken van de nieuwe producten en deze op de website te zetten. Daarnaast vind ik het ook erg leuk om de klanten te ontmoeten, bijvoorbeeld op een markt. Het minst leuke aan het runnen van mijn webwinkel is toch echt de boekhouding. Alhoewel dit hoort er natuurlijk wel bij. Ik probeer er daarom ook om de week even voor te gaan zitten zodat ik niet achter zal raken.”

Achter de schermen: Lifestyle Label

Webwinkelsoftware

Annika maakt gebruik van Mijnwebwinkel. “Een super fijn softwarepakket! Erg makkelijk als je niet mega technisch bent. Er is veel uitleg op de website over hoe het werkt en bij vragen zijn ze super vriendelijk.”

Tip: gebruik de code ‘SUCCESMETJEWEBSHOP10’ via deze link voor 10% korting op je eerste jaarabonnement bij Mijnwebwinkel.

Wat is de belangrijkste tip die jij gekregen hebt en waarom was deze zo belangrijk?

“Blijf dicht bij jezelf. Dat maakt het veel makkelijker om te verkopen en het past bij mij dus ik kan het goed toelichten.”

start-je-eigen-webshop-succes-met-je-webshop

Categorieën