arrow_drop_up arrow_drop_down
Black Friday en Cyber Monday are coming… Doe jij er aan mee?

Black Friday en Cyber Monday are coming… Doe jij er aan mee?

Black Friday, de enorm populaire shopdag in de USA lijkt ook in Nederland in opkomst te zijn. In Amerika verdringen miljoenen consumenten elkaar in de warenhuizen en winkels. Alles om maar de beste aanbiedingen te bemachtigen. Black Friday valt traditioneel op de dag na Thanksgiving, wanneer het ´shopseizoen´ voor de feestdagen van start gaat. Amerikanen krijgen deze dag zelfs vrij om te shoppen. Om deze reden een vrije dag, kunnen wij alleen van dromen… In 2020 valt Black Friday op vrijdag 27 november.

Cyber Monday

Alsof het nog niet genoeg geweest is, valt op de eerste maandag na Thanksgiving Cyber Monday. Het online antwoord op Black Friday. Zelfde idee als deze zwarte vrijdag, maar dan online. Bedacht door marketingmensen om de online aankopen te stimuleren. Voorheen werd dit – net als Black Friday – alleen in de Verenigde Staten gedaan, maar tegenwoordig doen webwinkels uit diverse landen er aan mee en verkopen hun producten op deze dag voor dumpprijzen. Cyber Monday valt dit jaar op maandag 30 november 2020.

1983 versus nu

Ik vond onderstaande korte video uit 2013 over Black Friday in 1983 versus nu. Grappig om te zien wat er in die tijd veranderd is als het aankomt op shoppen. In 1983 ging men gezellig met elkaar winkelen en kreeg je af en toe een elleboog tegen je aan, nu is het een heus slagveld en moet je er wat voor over hebben om die aanbieding te bemachtigen.

Black Friday en Cyber Monday in Nederland

Ook in Nederland wordt de afgelopen jaren steeds meer ingespeeld op deze shopdagen. Ongeveer 35 grote winkelketens, zoals Mediamarkt, BCC, Bol.com, Wehkamp, Intertoys en Hunkemoller profiteerden vorig jaar al mee van de consumentengekte op Black Friday en Cyber Monday en kwamen met diverse stuntaanbiedingen.

Speel jij met je webwinkel in op Black Friday en Cyber Monday?

Doe jij dit jaar ook mee aan deze gekheid? Als je het slim aanpakt kun je mee profiteren van deze typisch Amerikaanse traditie. Aan de andere kant.. in Nederland gaan we nu toch naar de (web)winkels om onze Sinterklaas aankopen te doen en snij je jezelf wellicht in de vingers door korting te geven. Lees ook dit artikel over waarom korting geven niet altijd slim is.

 

7 hacks om direct meer te verdienen met je webwinkel

Over de schrijver
Ik ben Astrid van der Made, #1 e-commerce expert voor ambitieuze webwinkeliers en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen