Een stappenplan voor ambitieuze webwinkeliers
Nieuws & achtergrond
Astrid van der Made
Nieuws & achtergrond
2 min

Een stappenplan voor ambitieuze webwinkeliers

2 min

Vorig jaar sloten ruim 6.000 webwinkels hun digitale deuren. Dat zijn duizenden webwinkeliers die niet voldoende winst maakten met hun bedrijf of die zelfs failliet gingen. Ik weet niet hoe jij er over denkt, maar ik vind dit aantal schrikbarend hoog.

Ik las vanochtend ergens dat bijna 40% van de kleine webshops een jaarwinst van nog geen €1000 heeft. Niet genoeg om van te leven en dus hebben zij er een tweede baan bij en zijn ze altijd maar aan het ploeteren om rond te kunnen komen. Zonde, want het kan echt anders.

Het succesvol maken van een webwinkel is absoluut mogelijk. Zelfs als je in een lastige branche zit of als je moet opboksen tegen e-commercegiganten als Bol.com, Coolblue en Wehkamp. Juist de kleinere webwinkels hebben een aantal kenmerken die de grote webwinkels niet hebben. Zo is jouw bedrijfsvoering waarschijnlijk een stuk flexibeler dan die van Bol.com en heb jij een bepaalde authenticiteit die Wehkamp nooit zal krijgen. Door daar slim gebruik van te maken kun jij jouw plek in de markt claimen.

Afgelopen maanden heb ik heel wat uren besteed aan het schrijven van mijn boek over hoe je jouw webwinkel succesvol kunt maken. Ik heb al mijn kennis en ervaring opgeschreven en geordend. Nu is het zover, het is af! Vanaf 17 september is mijn boek ‘Meer verdienen met je webshop’ overal verkrijgbaar, maar nu alvast in de voorverkoop te bestellen via mijn website.

Ik heb dit boek geschreven voor ambitieuze webshopeigenaren die van hun webwinkel een groot succes willen maken. Die niet meer financieel afhankelijk willen zijn van hun partner of een tweede baan. Die hun droom willen waarmaken en daarmee genoeg kunnen verdienen om zichzelf een lekker salaris uit te betalen.

Meer verdienen met je webshop - Astrid van Kollenburg

Meer verdienen met je webshop vertelt je de vijf stappen die leiden naar een succesvolle webwinkel. We beginnen bij de basis: bij jou en je klanten. Vervolgens leer je hoe je van deze bezoekers klanten maakt, hoe je meer bezoekers naar je webwinkel trekt en hoe je uiteindelijk van klanten fans maakt, zodat ze regelmatig bij jou terug komen voor een nieuwe bestelling. Daarnaast geef ik je veel tips voor slimme omzetverhogers die je kunt toepassen in je webshop.

Deze vijf stappen zijn essentieel om je webwinkel te laten groeien. Sla je een stap over, dan bereik je nooit het beste resultaat voor jouw webwinkel.

Omdat ik niet alleen mijn eigen kennis wilde delen, maar echt een compleet beeld wil geven van het succesvol maken van je webwinkel, bevat het boek 10 interviews met webwinkeliers én andere experts. Zoals Amber van Leeuwen (The Social Good Girl) die vertelt over hoe je Instagram optimaal inzet voor je webshop en Elsbeth Langendonk (Pers-Wereld) die precies uitlegt hoe je met je webwinkel in de bladen komt.

Omdat ik met mijn boek zoveel mogelijk webwinkeliers wil bereiken én super graag in de bestseller top 100 van Managementboek wil komen heb ik iets leuks bedacht. Als je het boek voor 17 september bestelt ontvang je een super gave bonus én maak je kans op een lunch met mij, waarbij je al je vragen kunt stellen over jouw webwinkel.

Bestel hier jouw boek + bonussen

Categorieën