Wat is een advertorial en hoe kun je die voor een webwinkel inzetten?

Webwinkels kunnen het bereik van gerenommeerde websites gebruiken om meer mensen te bereiken. Maar afhankelijk van het product dat je verkoopt, kan een unieke blog met een trouw publiek net zo veel waard zijn als een groot nieuwsportaal met miljoenen lezers. Een advertorial is absoluut een interessante vorm van reclame. Je profiteert niet alleen van het bereik van je advertentiepartners, maar ook van hun geloofwaardigheid. In dit artikel lees je wat advertorials zijn en hoe je advertorials kunt inzetten voor je webwinkel.

Wat is een advertorial?

Advertorials zijn advertenties die op een website of in een tijdschrift worden geplaatst. Ze wekken de indruk dat het om een artikel gaat in plaats van een verkoopadvertentie. De term advertorial combineert de woorden advertentie en editen. Een klassieke advertorial combineert dan ook de centrale aspecten van advertenties (reclame) en het editen (meest relevante inhoud van een artikel). Een veelgebruikt synoniem is het woord adverticle, of een combinatie van advertentie en artikel.

Een advertorial is ongelooflijk doeltreffend vanwege de lay-out en inhoud. Qua vormgeving zien ze er net zo uit als alle andere artikelen op de site. Inhoudelijk zijn ze geschreven in een journalistieke stijl met citaten, feiten en statistieken. Deze combinatie werkt overtuigend. Iemand die de publicatie rustig leest, is in de veronderstelling is dat het gewoon om een artikel van je advertentiepartner gaat.

Het inzetten van advertorials voor een webwinkel

Wil je dat je webwinkel succesvol wordt en blijft op het internet, dan zijn advertorials de ideale manier om extra klanten te trekken. De geloofwaardigheid van de site waar je je advertorial publiceert, helpt je al een heel eind vooruit. Maar je wilt ook dat mensen daadwerkelijk aandacht besteden aan jouw advertorial, niet? Je zult dus ook wat moeite moeten doen om het als een echt artikel te laten lijken. De manier waarop je een succesvolle advertorial maakt, is door 70% goede content (productbeschrijving) te vermengen met ongeveer 30% promotie van het product dat je wil verkopen. Even belangrijk is je keuze van advertentiepartner!

 

7 hacks om direct meer te verdienen met je webwinkel
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down