Page content

Wat is een marketingkalender?

Bij het bedenken en uitvoeren van een marketingstrategie komt natuurlijk veel kijken. Je wilt de naamsbekendheid van je webwinkel vergroten en tegelijkertijd zoveel mogelijk producten  verkopen. Het is belangrijk om het overzicht zo goed mogelijk te bewaren. Een marketingkalender helpt je daarbij. Je kunt er namelijk al jouw marketingactiviteiten gestructureerd mee plannen.

Meer overzicht met een marketingkalender

Met behulp van een marketingkalender kun je al jouw marketingacties goed op elkaar afstemmen. Je plant elke activiteit nauwkeurig in. Met slechts één blik op de kalender weet je precies wat je vandaag, deze week of deze maand te doen staat. Dit geldt niet alleen voor jou, maar ook voor eventuele collega’s. Ze weten meteen welke activiteiten er de komende tijd op de planning staan. Denk bijvoorbeeld aan een leadgeneratiecampagne of een update van je webshop.

Rust in je hoofd

Een marketingkalender zorgt ervoor dat je campagnestrategie niet meer wordt bepaald door acties die op het laatste moment moeten worden uitgevoerd. In plaats creëer je structuur en orde, waardoor het een stuk rustiger is in je hoofd. Probeer de content op de kalender in een logische volgorde te plaatsen. In feite moet je er een lopend verhaal van kunnen maken. Daardoor zijn je acties beter op elkaar afgestemd en komt je marketingboodschap beter over bij je gewenste doelgroep.

Werk vooruit en organiseer speciale acties

Probeer zoveel mogelijk vooruit te werken op een marketingkalender. Plan de content die je op social media wil plaatsen bijvoorbeeld alvast een paar weken vooruit. Op die manier heb je maandelijks een goed overzicht van al je marketingactiviteiten. Overigens is een marketingkalender voor meer te gebruiken dan marketingactiviteiten- en campagnes alleen. Zo zou je eventueel ook aandacht kunnen besteden aan speciale dagen in het jaar, zoals Moederdag.

    Comment Section

    0 reacties op “Wat is een marketingkalender?

    Plaats een reactie


    *