Wat is Facebook marketing?

Facebook advertenties zijn tegenwoordig onderdeel van de marketingstrategie van veel webwinkels. Er kunnen er ontzettend veel mensen mee worden bereikt. Facebook is samen met Instagram, WhatsApp en Messenger namelijk een van de grootste social media platformen, met miljoenen gebruikers wereldwijd. Ondernemers maken dan ook graag gebruik van Facebook marketing om hun producten en/of diensten te verkopen.

Facebook marketing houdt in dat je jouw product of dienst aanprijst met behulp van Facebook. Je maakt dus reclame via het social media platform. Je kunt dit op verschillende manieren doen. Zo is het mogelijk om een Facebook advertentie aan te maken met een interessante foto of een tekst die bezoekers nieuwsgierig maakt. Zorg bij het maken van een advertentie voor interessante en relevante content. Probeer verschillende soorten content uit, zowel foto’s als video’s, zodat je vrij snel ontdekt wat jouw bezoekers interessant vinden.

Het is best een uitdaging om de aandacht van Facebook bezoekers te trekken. Het helpt om jouw Facebook marketing strategie te richten op een bepaalde doelgroep. Target bijvoorbeeld op leeftijd, geslacht of woonplaats, afhankelijk van de producten die je promoot. Stel je voor dat je een computerbedrijf hebt die games maakt. Een jongere doelgroep heeft daar misschien wel interesse in. Onderzoek dit eerst voordat je een Facebook advertentie maakt. Heb je jouw doelgroep vastgesteld? Dan is het tijd om te beginnen met Facebook marketing om jouw product onder de aandacht te brengen.

Tip: blijf regelmatig in contact met de mensen die jouw Facebook pagina een ‘like’ hebben gegeven. Op die manier laat je zien dat je actief bent op social media en dat je bereid bent om hun vragen en/of opmerkingen te beantwoorden.