Waarom content marketing de toekomst is van online marketing
Marketing
Jolien de Pauw
Marketing
1 min

Waarom content marketing de toekomst is van online marketing

1 min

Meer dan ooit is content koning. Waar leuke content vroeger een extra manier was om je van concurrenten te onderscheiden, is het nu een onmisbaar deel van je marketingplan. Een digitale marketingcampagne steunt tegenwoordig op ijzersterke content. Benieuwd waarom je als ondernemer zeker met content marketing aan de slag moet? We geven je 3 goede redenen!

Reden 1: Het versterkt de band met je klanten

Vroeger was het hebben van een goed product of kwalitatieve dienst genoeg om klanten te overtuigen. Tegenwoordig willen mensen weten wie er achter dat product of die dienst schuilgaat. Meer dan ooit lijken mensen van mensen te willen kopen. En laat content marketing net de manier zijn om meer van jezelf en je bedrijf te laten zien aan consumenten.

Start bijvoorbeeld een boeiende bedrijfsblog waar je eens een kijkje achter de schermen geeft. Of deel op sociale media een entertainend filmpje van op de werkvloer. Mensen zijn dol op dit soort online content waarbij ze even bij bedrijven kunnen binnenkijken.

Je zal bovendien zien dat deze content de band tussen jou en je (toekomstige) klanten versterkt. Klanten zullen bij jou aankloppen omdat ze het gevoel hebben dat ze jou kennen.

Reden 2: Je verschijnt hoger in Google

Niet alleen mensen zijn dol op goede online content, ook Google vindt relevante content op je website ontzettend belangrijk. Hoe meer jij inzet op content marketing, hoe hoger je website in de zoekmachines zal verschijnen.

Ga dus aan de slag met de teksten op je website. Kijk even of je voldoende relevante zoekwoorden gebruikt en of je genoeg waarde biedt aan je lezers. In Google Analytics kan je zien hoe lang websitebezoekers gemiddeld op je website blijven. Klikken ze na het openen van je webpagina bijna onmiddellijk weer weg? Dan is het dringend tijd om je content game te verbeteren!

Reden 3: Goede content is authentiek en geloofwaardig

De klassieke reclametechnieken van vroeger worden vooral als storend ervaren. Denk maar even aan een reclameblok tijdens je favoriete programma op televisie of de radio bijvoorbeeld. Daar word je niet bepaald vrolijk van, toch?

Tegenwoordig kan reclame gelukkig heel wat authentieker en geloofwaardiger. Je hoeft je product of dienst helemaal niet meer ongevraagd op te dringen. Dankzij een blogartikel met praktische tips kan je geïnteresseerden naar je website verwijzen. Of dankzij een leuke post op Instagram of Pinterest kan je mensen op een aangename manier met je bedrijf kennis laten maken. Bovendien kunnen klanten op sociale media rechtstreeks interactie met je bedrijf aangaan door te liken, reageren of vragen te stellen.

Content marketing is dan ook de ideale manier om je bedrijf de dag van vandaag te laten groeien.

Wil jij ook meer klanten? In Magnetic Marketing help ik je om jouw webshopmarketing magnetisch te maken, zodat klanten aantrekken makkelijk en leuk wordt. Ontdek of dit programma is wat jij nodig hebt.

Categorieën