arrow_drop_up arrow_drop_down
22 mei 2014 

5 Tips voor meer nieuwsbrief inschrijvingen

Mensen die zich voor jouw nieuwsbrief inschrijven geven daarmee aan geïnteresseerd te zijn in je webwinkel en producten. Potentiële klanten dus, die wellicht nog een extra zetje nodig hebben voor ze bij je gaan shoppen. Of juist tevreden klanten die al eens eerder iets besteld hebben. Door het contact met deze groepen warm te houden kun je heel gemakkelijk extra omzet realiseren. Er wordt niet voor niks vaak gezegd: ‘The money is in the list’.

Maar hoe zorg je er nu voor dat zoveel mogelijk mensen zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief? In dit blog 5 tips om relevante nieuwsbrief inschrijvingen te verzamelen.

Plaats een aanmeldformulier op je website

En.. plaats deze op een goed zichtbare plek. Bij voorkeur op je homepage, redelijk bovenaan de pagina.

Maak duidelijk wat de voordelen zijn voor de bezoeker

Zorg ervoor dat het voor bezoekers direct duidelijk is waarom ze zich voor je nieuwsbrief moeten inschrijven. Wat hebben zij er aan en wat zijn de voordelen als ze zich inschrijven? Laat ook weten hoe vaak je de nieuwsbrief verstuurt. Duidelijkheid geven verlaagt de drempel voor het aanmelden.

Geef iets gratis weg

Het weggeven van een gratis product is een eenvoudige en succesvolle manier om meer nieuwsbrief inschrijvingen te verzamelen. Dit gratis product kan van alles zijn, denk aan een e-book over een onderwerp dat jouw doelgroep interesseert, een handige download, gratis printable of zelfs een fysiek product. Wil je de kosten laag houden, kies dan voor een digitaal product dat mensen kunnen downloaden of automatisch toegestuurd krijgen na inschrijving voor de nieuwsbrief. Met de meeste e-mailmarketing software kun je dit eenvoudig instellen. Lees hier meer over het maken van een gratis weggever.

Plaats een inschrijfformulier onder elk blog

Heb je een blog? Plaats dan onder elk artikel een inschrijfformulier voor je nieuwsbrief. Als een bezoeker het artikel nuttig of interessant vond is hij eerder geneigd zich voor je nieuwsbrief in te schrijven.

Maak een pop-up

Pop-ups werken vaak erg goed om meer nieuwsbrief inschrijvingen te verzamelen. Zorg er wel voor dat de pop-up eenvoudig is weg te klikken en dat deze niet telkens weer opnieuw verschijnt. Dit zorgt alleen voor irritatie van je bezoekers.

Pas bovenstaande tips toe en je zal je mailinglist zeker zien groeien. Als laatst nog een bonus-tip, en dat is testen, testen, testen. Plaats een inschrijfformulier op je website en houd gedurende een maand het aantal nieuwsbrief inschrijvingen bij. Vervolgens pas je een detail van het formulier aan, zoals de kleur, vormgeving, tekst, plaats, wel of geen pop-up, enz. Zo blijf je continue testen en proberen tot je uiteindelijk het inschrijfformulier hebt dat je de meeste inschrijvingen oplevert.

Lees ook: 8 Tips voor een nieuwsbrief strategie die werkt

Vond je dit artikel nuttig of interessant? Deel het dan in je netwerk. Dat waardeer ik enorm!

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg, oprichter van Succes met je Webshop en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen