De meerwaarde van een kruimelpad in je webwinkel
Om te weten wat de meerwaarde is van een kruimelpad in je webwinkel is het belangrijk om te weten wat het is en wat het doet voor een website en de gebruiker. Het is in ieder geval goed voor de vindbaarheid van je webwinkel. De naam komt van de broodkruimels die Hans en Grietje achterlieten in het bos om zo de weg terug naar huis te vinden. Maar wat is een kruimelpad nou precies en waarvoor zou je het toepassen?
Wat is een kruimelpad?
Een kruimelpad is een extra navigatiestructuur voor een webpagina waardoor bezoekers exact weten waar ze zich in de webwinkel bevinden en hoe ze een stap terug kunnen komen. Het heeft veelal dezelfde structuur en gaat van de homepage steeds een laagje dieper.
Bijvoorbeeld: ‘home > productgroep > productcategorie > product’.
Vanuit deze structuur kun je steeds een stapje terug klikken of direct terug naar bijvoorbeeld de homepage van de webwinkel.
Wat is de meerwaarde van een kruimelpad?
Voor de bezoeker van de webshop is een kruimelpad erg fijn. In een oogopslag zien ze waar ze zitten en wat de structuur van de webshop is. Zo kan deze potentiële klant sneller zijn weg vinden en makkelijk terugkeren naar een categorie of productgroep. Dit heeft als voordeel dat klanten meer pagina’s zullen bezoeken, waardoor de kans op verkopen alleen maar toeneemt. Het vergelijken van producten is makkelijker en een kruimelpad maakt de webwinkel een stuk overzichtelijker.
Een heel belangrijk voordeel is dat een kruimelpad links naar andere pagina’s in je webshop bevat. Het bestaat daarnaast uit de belangrijkste keywords van je webshop, je productcategorieën en productgroepen. Zoekmachines indexeren deze waardoor dit in ieder geval de vindbaarheid bevordert. En hoe beter vindbaar op bepaalde keywords, hoe meer bezoekers en hoe meer verkopen je krijgt.