Page content

Wat is opt-out?

Wanneer je een eigen webwinkel hebt zal het je vast niet zijn ontgaan dat het belangrijk is om je bedrijf te promoten. Tegenwoordig is het vrij makkelijk om online een enorme doelgroep te bereiken. Er zijn verschillende marketingtechnieken die je kan toepassen voor online promotie, waaronder e-mailmarketing. Dit is absoluut iets dat je als webwinkelier moet toepassen als je bezoekers aan je webwinkel wil binden en meer verkopen wil genereren. Bij e-mailmarketing kom je diverse begrippen tegen, zoals opt-out. Niet geheel verrassend is dit de tegenhanger van opt-in.

Wat is opt-out?

Opt-out betekent simpelweg dat iemand die op je mailinglist staat zich kan uitschrijven voor jouw mails en nieuwsbrieven. Als je e-mailmarketing toepast dan ben je verplicht om in elke mail die je stuurt een uitschrijflink (opt out link) toe te voegen. Vaak vind je deze helemaal onderaan de e-mail. Lezers moeten zich via elke nieuwsbrief snel en makkelijk kunnen uitschrijven. Uiteraard is dit nooit je doel. Sterker nog: het kan je flink onzeker maken. Toch hoef je je niet al te druk te maken om uitschrijvers. Deze mensen hebben (op dit moment) gewoonweg geen interesse in datgene wat jij aanbiedt. Zij zullen (op dit moment) toch geen klant bij je worden. In die zin is het dus ‘vervuiling’ van je mailinglijst. Doordat deze mensen zich uitschrijven (opt-out) stijgt de kwaliteit van je lijst. Je houdt je potentiële klanten over, zeker als je continu blijft werken aan het vergroten van je e-maillijst.

 

7 hacks om direct meer te verdienen met je webwinkel

    Comment Section

    0 reacties op “Wat is opt-out?

    Plaats een reactie


    *