ActiveCampaign, wat kun je daarmee?

Voor online ondernemers zijn er verschillende e-mail marketingsystemen op de markt. Een daarvan is ActiveCampaign. Met dit programma kunnen ondernemers, zoals webwinkeliers, hun massa e-mailmarketing optimaliseren. Dit houdt in dat je tijdens het versturen van een e-mail naar een groep klanten rekening houdt met de interesses van een individueel persoon.

Segmenteren op basis van eigenschappen

Op dit moment maken ongeveer 350.000 mensen over de hele wereld gebruik van ActiveCampaign om gepersonaliseerde e-mails te sturen naar klanten. Dit is mogelijk omdat je met ActiveCampaign kunt segmenteren op basis van bepaalde eigenschappen. Je kunt bijvoorbeeld de leeftijd, geslacht en interesse van een individu instellen. Vervolgens worden de mails die je verstuurd daarop aangepast. Op die manier ontvangt iedere klant een e-mail die bij hem of haar past.

Wat maakt ActiveCampaign anders?

ActiveCampaign heeft in bepaalde opzichten veel weg van MailChimp of Aweber. Zo kun je met alle genoemde systemen een e-mail of nieuwsbrief naar meerdere personen tegelijkertijd sturen. Het verschil is dat je bij ActiveCampaign echt rekening kunt houden met de persoonlijke interesses van de personen in je maillijst. Bij de andere programma’s is dit niet het geval. In dat opzicht gaat ActiveCampaign dus net een stapje verder.

Vind je Engelstalige software onhandig, kies dan voor MailBlue. Dit is de Nederlandse reseller van ActiveCampaign. De software werkt exact hetzelfde maar het voordeel is de Nederlandse helpdesk en de vele tips en tricks die je van hen leert. Zelf gebruik ik ook MailBlue en kan het je van harte aanraden.

Bereken jouw Webshop Succes Score