Wat is een marketing funnel?

Tussen het bezoeken van een website en het doen van een aankoop zitten een aantal stappen. Het begint met een grote groep mensen die een website of webwinkel bezoekt. Uiteindelijk blijft er van deze groep maar een klein aantal over die een aankoop doen. De marketing funnel is er op gericht om het bewustzijn van mensen zo te beïnvloeden dat ze een aankoop doen.

Wanneer begint de marketing funnel?

De marketingfunnel begint wanneer iemand binnen een bepaalde doelgroep valt. Denk bijvoorbeeld aan een sportief iemand die de website van een sportzaak bezoekt. Het kan zijn dat hij of zij serieus interesse toont in jouw producten. De potentiële klant heeft zich bijvoorbeeld ingeschreven op jouw nieuwsbrief of contactgegevens achtergelaten op de website.

Bewustzijn van de klant vergroten

De marketing funnel zorgt ervoor dat het bewustzijn van de klant zo wordt verhoogd dat hij of zij een product graag wil hebben. Via bepaalde boodschappen maak je duidelijk dat hij of zij een bepaald ‘probleem’ heeft en jouw producten nodig heeft om dit probleem op te lossen. Is de klant overtuigd? Dan zorgt de marketing funnel ervoor dat er daadwerkelijk een aankoop wordt gedaan.

 

7 hacks om direct meer te verdienen met je webwinkel
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down