Kennisbank

Wat is opt-in?

Wanneer je besluit een eigen webwinkel te starten zul je al snel merken dat er bepaalde zaken onmisbaar zijn. Tegenwoordig is het zo dat men met bedrijven en ondernemingen grotere doelgroepen probeert te bereiken. Dit is mogelijk omdat het internet nu iets is wat iedereen zo’n beetje gebruikt. Wanneer je gebruik maakt van online marketing, maak je grote kans dat je klantenbestand wordt vergroot. Online marketing bestaat uit veel aspecten. Hiervan is e-mail marketing er een. Binnen de categorie e-mail marketing wordt vaak gebruik gemaakt van de opt-in techniek.

Wat betekent Opt In?

De term ‘opt in’ zul je misschien nog niet kennen, maar bijna zeker dat je er ooit wel mee te maken hebt gehad. Opt-in betekent niets anders dan dat je toestemming geeft voor het ontvangen van de nieuwsbrief van een bedrijf of organisatie. Dit is een zeer goede techniek voor marketing van je webwinkel. Nieuwsbrieven zijn nog altijd een geweldig middel om je doelgroep op de hoogte te houden en te betrekken bij je bedrijf. Door regelmatig nieuwsbrieven te sturen zal je merken dat je omzet gaat stijgen.

Het tegenovergestelde van opt-in is opt-out.

Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
Filter by Categorie├źn
Achter de schermen
Business
Conversie
Gebruiksvriendelijkheid
Productfoto's
Webteksten
Geen categorie
Google Analytics
Logistiek
Marketing
Affiliate Marketing
Bloggen
Content Marketing
E-mail Marketing
Offline Promotie
Persberichten
Social Media
Mindset
Reviews & Interviews
SEO
Linkbuilding
Webwinkel
Webwinkel starten
Filter by Tags
external
grouped
simple
subscription
variable
Variable Subscription
Hulp nodig met je webwinkel - boek een strategiesessie