Wat is een lead?

Er is sprake van een lead wanneer er een aanvraag is naar een product of dienst. De lead, bijvoorbeeld een bezoeker van je website of een inschrijver op je mailinglijst, is een potentiële klant. Door het contact met je leads goed te onderhouden en door hen te geven wat ze nodig hebben kun je leads omzetten in klanten en je omzet verhogen.

Contact leggen met een individu of bedrijf

Normaliter is het vrij lastig om een anonieme bezoeker te bereiken. Hij of zij verdwijnt uit beeld na het verlaten van een website. Dankzij een lead is het voor een bedrijf toch mogelijk om contact met te leggen met een individu of ander bedrijf. Zo kunnen bezoekers hun contactgegevens achterlaten. Een andere manier om contactinformatie te vergaren is het ruilen van waardevolle informatie voor contactgegevens. Een bezoeker krijgt bijvoorbeeld alleen een online magazine of een whitepaper te zien wanneer persoonlijke gegevens zoals een naam, e-mailadres en/of telefoonnummer worden gedeeld.

Wat voor soort leads zijn er?

Stel je voor dat een klant interesse heeft in een product of dienst. In dat geval kun je vragen om een belafspraak. Tegenwoordig maken ook social media netwerken deel uit van leads. Zo vragen sommige bedrijven aan hun bezoekers of ze hun social media pagina’s willen liken of volgen.

 

7 hacks om direct meer te verdienen met je webwinkel
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down