Page content

Wat is een short tail keyword?

Met de juiste zoekwoordenstrategie verhoog je het aantal organische (gratis) bezoekers op jouw website. Dit doe je onder andere door zoektermen op je website te verwerken: de woorden die jouw doelgroep intypt in een zoekmachine als ze op zoek zijn naar een bepaald product. Er wordt onderscheid gemaakt tussen short tail keywords en long tail keywords. Een short tail keyword is een zoekterm die bestaat uit 1 of 2 woorden.

Voordelen van een short tail keyword

Short tail keywords bestaan uit 1 of 2 woorden. ‘Schoenen’ is een voorbeeld van een short tail keyword, terwijl, ‘rode schoenen met hak’ een voorbeeld is van een long term keyword. Short tail keywords hebben doorgaans een enorm zoekvolume: er zijn veel zoekers die deze woorden in de zoekresultaten intypen. Long term keywords hebben daarentegen een flink lager zoekvolume.

Nadelen van een short tail keyword

Dat een short tail keyword een hoog zoekvolume heeft is een voordeel, maar aan de andere kant is er ook veel concurrentie. Veel website eigenaren willen namelijk hoog in de zoekmachine komen met een short tail keyword, waardoor jouw website de concurrentie aan moet gaan met al deze websites. Bovendien is een short tail keyword niet altijd specifiek. Iemand die zoekt op ‘schoenen’ kan op zoek zijn naar rode schoenen met hak, naar informatie over het onderhoud van schoenen of naar de dichtstbijzijnde schoenenwinkel. Als zo’n bezoeker in je schoenen webwinkel komt is de kans groot dat hij of zij direct weer weg klikt. Slimmer is het dan ook om je webwinkel te optimaliseren op long tail keywords.

    Comment Section

    0 reacties op “Wat is een short tail keyword?

    Plaats een reactie


    *